Surat Bantahan Program Hari Valentine Diterima Baik Oleh Pihak Pengurusan

11 RABI'UL AWWAL 1432 H  (14 FEBUARI 2011, ISNIN - Alhamdulillah, baru sahaja kelmarin Surat Bantahan Program Hari Valentine diserahkan kepada Timbalan Pengarah Sokongan Akademik Politeknik Kota Kinabalu iaitu Encik Dullah Muluk. 

Dari kiri : Saudara Mohd. Azrie Ismail (Pengerusi Kelab Islah), Saudara Masedeh Rosmin (Pengarah Jentera Pilihanraya HPA), Encik Dullah Muluk (Timb. Peng. Sokongan Akademik), Saudara Al Mutahhara Kamaruddin (YDPJPP).

"Bagus juga kamu membuat bantahan ini supaya tidak membenarkan mahasiswa yang beragama Islam terlibat denga program ini," kata TPSA ketika YDP menyerahkan surat bantahan tersebut.

Penyerahan surat bantahan tersebut berlangsung selama lebih kurang lima minit dan Kelab Islah berharap semua mahasiswa yang beragama Islam tidak melibatkan diri dalam Program Hari Valentine.

"Larangan untuk tidak mengikuti Program Hari Valentine ini adalah untuk mahasiswa yang beragama Islam sahaja sementara mahasiswa yang bukan beragama Islam, kami umat Islam tidak akan sekali-kali menghalang mereka. Kita umat Islam berpegang pada ayat Allah yang bermaksud "Untuk kamu (bukan Islam) agama kamu, untuk kami (Umat Islam) agama kami", bermaksud program keagamaan agama lain, Islam tidak boleh menghalangnya, kerana itu kebebasan agama mereka," kenyataan Al Mutahhara yang merupakan salah seorang daripada penyokong Surat Bantahan Program Hari Valentine.

Kelab Islah juga berharap agar semua mahasiswa yang beragam Islam supaya menambahkan ilmu pengetahuan dalam bidang agama supaya tidak terlibat dengan mana-mana aktiviti yang melanggar syariat Islam.

Mudah-mudahan kita semua berada dalam redha Allah SWT. 

Takbir! (Allahuakbar!)

Wallahu'alam.

MENCARI REDHA ALLAH

1 ulasan:

February 16, 2011 at 7:22 PM Muthannah Marawan said...

tahniah atas kejayaan anda. semoga sentiasa beristiqamah.