Lawatan Muhibbah Pimpinan Kampus



10 Februari 2011 – Semalam telah berlangsung sebuah program anjuran Jawatankuasa Perwakilan Pelajar yang turut melibatkan kerjasama antara Kelab Islah dan Jawatankuasa Pelajar Kamsis.

Wakil daripada Kelab Islah, diketuai oleh saudara Mohd. Azrie Bin Ismail manakala Jawatankuasa Pelajar Kamsis diketuai oleh Zukhairul.

Program tersebut bermula pada jam 8.30 malam di BKU 1 dengan ucapan daripada Yang Dipertua JPP, saudara Al Mutahhara bin Kamaruddin serta taklimat daripada pengarah program iaitu Armah Bte Arun, Ketua Biro Perpaduan dan Integrasi dengan dibantu oleh Saifudin Bin Jamilin, Ketua Biro Kebajikan dan Sosial.



Antara isu yang ditanya oleh warga kampus ialah  infrastruktur dan keselamatan warga kampus. Bagi menjawap persoalan tersebut YDP memaklum bahawa JPP sememang prihatin dengan masalah berkenaan di mana JPP telah memasukan Kempen Sifar Anjing dalam takwim mereka bagi menangi masalah berkenaan. Manakala persoalan berkenaan wifi percuma juga turut terjawap di mana YDP memaklumkan bahawa pengarah Politeknik KK bersetuju untuk mewujudkan keperluan berkenaan.

Antara harapan YDP ialah seluruh kampus bersedia untuk memberikan kerjasama bagi melicinkan kerja mereka. Turut tidak ketinggalan ucapan terima kasih daripada pengerusi Kelab Islah terhadap sokongan warga kampus politeknik kk.

Manakala pengerusi JPK pula berharap pelajar sentiasa menggunakan saluran yang telah disediakan bagi mengatasi permasalahan mereka dengan berkesan.

Diharap program ini dapat mengurangkan perbezaan antara pimpinan kampus serta mahasiswa Politeknik KK. Pada masa yang sama mengajak para pimpinan kampus untuk mendekati golongan yang memerlukan perhatian serta mewujudkan persefahaman dan keharmonian.


Lawatan dilakukan disetiap aras blok kediaman mahasiswa dan mahasiswi dengan mengikut kumpulan yang ditetapkan. Sedikit juadah turut disediakan semasa lawatan dan program berakhir pada jam 11.00 malam.

0 ulasan: