Kelab Islah mengedar 'Risalah Menyambut Hari Valentine'.

13 FEBUARI 2011, AHAD - Selesai sahaja menunaikan Solat Isyak secara berjamaah yang diimamkan oleh Saudara Mohd Azrie Ismail (Pengerusi Kelab Islah), para jamaah pula menunaikan Solat Sunat Hajat secara berjamaah untuk memohon hajat kepada Allah SWT supaya gerak kerja mengedarkan Risalah Menyambut Hari Valentine berjalan dengan lancar.

Selesai sahaja menunaikan Solat Sunat Hajat, para jamaah terutamanya AJK Kelab Islah berkumpul di Bilik Seminar Pusat Islam untuk mendengar taklimat mengenai perjalanan edaran risalah. Saudara Al Mutahhara telah mengetuai edaran risalah pada kali ini dan beliau juga yang memberikan taklimat perjalanan edaran risalah tersebut.


Saudara Al Mutahhara menyampaikan taklimat perjalanan edaran risalah.



Para jamaah duduk mendengar taklimat perjalanan edaran risalah.

"Jika kamu menolong agama Allah, nescaya Allah akan menolong kamu dan meneguhkan tapak pendirian kamu (memberikan kemenangan) [Surah Muhammad : 7]. Oleh itu, sekiranya kita hendak memenangkan agama Allah, syaratnya adalah kita mesti berjuang yakni berkerja menyampaikan risalah Islam. Dan kita jangan takut, jangan gentar dan jangan mundur apabila kita menerima tentangan, cacian dan makian kerana semua ini telah dilalui oleh Rasulullah SAW dan tidak mustahil kita menerima cacian seperti Rasulullah SAW," tegas Al Mutahhara selepas memberikan taklimat perjalanan gerak kerja edaran risalah.

Sebelum kerja edaran risalah diteruskan, Saudara Al Mutahhara yang merupakan YDPJPP mengetuai bacaan doa dan sorakan takbir (Allahuakbar). Risalah diedarkan pada di cafetaria, gerai, student plaza, bilik kuliah umum dan diteruskan pada setiap blok kolej kediaman.


Mahasiswa yang berada di dalam cafetaria menyambut baik risalah yang telah diberikan.

Alhamdulillah, sepanjang perjalanan tidak ada masalah yang dihadapi oleh pengedar risalah. Apabila dilihat dari arah hadapan ataupun belakang, bagaikan tentera Badar yang mempunyai semangat jihad untuk bertembung dengan musuh Allah SWT.


Muslimat sedang menunggu di luar bilik kuliah umum untuk menyampaikan risalah kepada mahasiswa yang berada di dalam bilik kuliah tersebut.

Mudah-mudahan kerja kali ini dikira sebagai satu amalan baik dan mendapat redha daripada Allah SWT. Kelab Islah berharap supaya semua muslimin dan muslimat memboikot program yang bertemakan Hari Valentine sama ada di dalam Politeknik ataupun di luar Politeknik.

Wallahu'alam.

Allahuakbar!

MENCARI REDHA ALLAH

3 ulasan:

February 13, 2011 at 11:33 PM Iman_^_^ said...

wahhh..thaniah atas usahanya ... thaniah .. sy bangga dgn tindakan kmu... nie baru la YDP POLIKK...

February 13, 2011 at 11:55 PM Ibnu Abbas As-Syakirin said...

Tahniah di atas usaha antum di PKK..satu tindakan yang tepat bersempena Hari Valentine Day yang tidak dianjurkan oleh Islam..takbir!!!!!!!

February 14, 2011 at 1:42 AM Unknown said...

aiwah . teruskan jihad ...